Regulamin

Regulamin sklepu internetowego Notabene School of Polish

z dnia__ czerwca 2023 r.

§1

Postanowienia ogólne, definicje

  1. Sklep internetowy o adresie elektronicznym https://notabene.edu.pl/shop/ prowadzony jest przez Sylwię Maj-Moskalik, prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą: Notabene School of Polish Sylwia Maj-Moskalik (adres stałego wykonywania działalności: ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 8/92, 42-217 Częstochowa), posiadającą NIP: 5742052265 oraz numer REGON 383302170.
  1. Na potrzeby sporządzenia niniejszego regulaminu przyjmuje się następujące definicje:
  1. Formularz kontaktowy – formularz Sklepu internetowego, za pomocą którego istnieje możliwość kontaktu ze Sprzedawcą. 
  2. Klient –osoba fizyczna lub prawna składająca zamówienie w obrębie Sklepu internetowego, będąca stroną Umowy sprzedaży lub Umowy o świadczenie usług.
  3. Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t. j. Dz. U. z 2022, poz. 1360).
  4. Konsument –osoba fizyczna  dokonująca  ze  Sprzedawcą  czynności  prawnej  niezwiązanej  bezpośrednio  z  jej działalnością gospodarczą lub zawodową oraz osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności                                      z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  5. Konto – kontoKlienta w Sklepie internetowym;
  6. Newsletter – nieodpłatnie świadczona drogą elektroniczną usługa, za pomocą której Klient może otrzymywać od Sprzedawcy drogą elektroniczną uprzednio zamówione wiadomości dotyczące Sklepu internetowego, w tym informacje o ofertach, promocjach oraz nowościach w Sklepie internetowym.
  7. Operator płatności – firma zewnętrzna przyjmująca płatności za dokonany zakup w Sklepie internetowym.
  8. Polityka prywatności – dokument sporządzony przez Sprzedawcę i dostępny pod linkiem https://notabene.edu.pl/polityka-prywatnosci,  informujący użytkowników o tym, jakie dane osobowe są zbierane i jak będą wykorzystywane.
  9. Produkt – Towar, Treść cyfrowa lub Usługa cyfrowa.
  10. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), zawierająca umowę bezpośrednio związaną z prowadzoną działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla nich charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej.
  11. Regulamin – niniejszy zbiór regulacji określający zasady korzystania z usług Sklepu internetowego przez Klientów.
  12. RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119)
  13. Sklep internetowy – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem elektronicznym https://notabene.edu.pl/shop/
  14. Sprzedawca –Sylwia Maj-Moskalik, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą: Notabene School of Polish Sylwia Maj-Moskalik (adres stałego wykonywania działalności: ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 8/92, 42-217 Częstochowa), posiadająca NIP: 5742052265 oraz numer REGON 383302170.
  15. System teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych oraz oprogramowania zapewniający przetwarzanie oraz przechowywanie, a także wysyłanie                                  i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego, w rozumieniu ustawy Prawo telekomunikacyjne.
  16. Towar – materiał o charakterze dydaktycznym zapisany na materialnym nośniku, dostarczany przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu internetowego na rzecz Klienta. 
  17. Treść cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej niezapisane na materialnym nośniku (prezentowane w Sklepie internetowym, których opis jest dostępny przy każdym z prezentowanym produktów), dostarczane przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu internetowego na rzecz Klienta.
  18. Umowa – umowa zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, której przedmiotem jest sprzedaż Treści cyfrowych albo świadczenie Usług elektronicznych na rzecz Kupującego.
  19. Umowa o świadczenie usług – umowa, na mocy której Sprzedawca zobowiązuje się do świadczenia Usług cyfrowych na rzecz Klienta. 
  20. Umowa Sprzedaży – umowa dostarczenia Treści cyfrowej lub umowa sprzedaży Towaru zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem Sklepu internetowego, której przedmiotem jest dostarczenie Treści cyfrowej lub Towaru na rzecz Klienta. 
  21. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach Systemu teleinformatycznego bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
  22. Usługi cyfrowe – usługi pozwalająca Klientowi na: wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej, albo wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez Klienta lub innych użytkowników tej usługi, albo inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej.
  23. Usługi elektroniczne – wszelkie usługi elektroniczne świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klienta na pośrednictwem Sklepu internetowego. 
  24. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.).
  25. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344 z późniejszymi zmianami).
  26. Zamówienie – proces zamierzający bezpośrednio lub pośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży lub Umowy o świadczenie usług, z wykorzystaniem funkcjonalności Sklepu internetowego. 
  1. Niniejszy regulamin określa zasady:
  1. dokonywania zakupów internetowych w Sklepie internetowym za pomocą Systemu teleinformatycznego Sprzedawcy;
  2. zawierania umów o dostarczanie Treści cyfrowej lub Usług cyfrowych w Sklepie internetowym za pomocą Systemu teleinformatycznego Sprzedawcy, a w szczególności zasady i tryb zawierania Umów sprzedaży oraz Umów o świadczenie usług na odległość, jak również tryb postępowania reklamacyjnego oraz tryb odstąpienia od Umów zawartych na odległość przez Konsumentów i Przedsiębiorców na prawach konsumenta. 
  3. Wszyscy Klienci zamierzający korzystać ze Sklepu internetowego zobowiązani są do zapoznania się z Regulaminem przed dokonaniem zakupu. Regulamin jest nieodpłatnie dostępny na stronie internetowej Sklepu internetowego oraz każdorazowo wyświetlany przy składaniu przez Klienta Zamówienia. 
  1. Wszystkie przedstawione w Sklepie internetowym oferty cenowe oraz informacje o Treściach cyfrowych lub Usługach cyfrowych mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia umowy.
  2. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy regulamin jest regulaminem,
    o którym mowa w art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. 

§2

Kontakt ze Sklepem internetowym, warunki techniczne korzystania ze Sklepu internetowego, świadczenie Usług elektronicznych na rzecz Klienta

  1. Dane kontaktowe Sprzedawcy to:
    1. adres kontaktowy: Sylwia Maj-Moskalik, Notabene School of Polish Sylwia Maj-Moskalik, ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 8/92, 42-217 Częstochowa
    2. adres-email: kontakt@notabene.edu.pl
    3. numer kontaktowy: +48 660-449-960
  2. Do korzystania ze Sklepu internetowego, w tym przeglądania asortymentu Sklepu internetowego oraz składania Zamówień niezbędne są:
    1. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i odpowiednio skonfigurowaną, aktualną wersją przeglądarki internetowej;
    2. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail);
    3. włączona obsługa plików cookies.
  3. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu internetowego spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta. 
  4. Sprzedawca zapewnia środki techniczne służące zapobieganiu pozyskiwania, modyfikacji lub zniekształcania danych osobowych i informacji przez Klientów lub nieuprawnione osoby trzecie oraz podejmuje działania mające na celu zapewnienie odpowiedniego funkcjonowania Sklepu internetowego, korzystając z odpowiednich narzędzi lub usług podmiotów trzecich. 
  5. Klient może korzystać z udostępnionych funkcji Sklepu internetowego w sposób zgodny
    z Regulaminem i przepisami prawa oraz w sposób niezakłócający funkcjonowania Sklepu internetowego oraz innych Klientów. Klient powinien niezwłocznie poinformować Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Sklepu internetowego. 

§3

Świadczenie Usług elektronicznych na rzecz Klienta

  1. Za pośrednictwem Sklepu internetowego, Sprzedawca świadczy na rzecz Klienta usługi drogą elektroniczną. Podstawową usługą świadczoną drogą elektroniczną na rzecz Klienta przez Sprzedawcę jest umożliwienie Klientowi złożenia Zamówienia w Sklepie internetowym prowadzącego do zawarcia ze Sprzedawcą Umowy sprzedaży lub Umowy o świadczenie usług. Złożenie Zamówienia możliwe jest bez konieczności posiadania Konta w Sklepie.
  2. Usługi świadczone są drogą elektroniczną na rzecz Klienta nieodpłatnie. Odpłatne są natomiast Umowy sprzedaży oraz Umowy o świadczenie usług zawierane za pośrednictwem Sklepu internetowego.
  3. Składanie Zamówień przez Klienta możliwe jest przez wypełnienie odpowiedniego formularza Zamówień poprzez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta w Sklepie internetowym lub poprzez założenie Konta w Sklepie internetowym.
  4. Sprzedawca, w razie wyrażenia przez Klienta woli, świadczy również nieodpłatną usługę elektroniczną polegającą na umożliwieniu Klientowi zarejestrowania Konta w Sklepie internetowym oraz dostępu do Konta. Do utworzenia Konta niezbędne jest wypełnienie odpowiedniego formularza, podanie adresu e-mail, imienia i nazwiska oraz zaakceptowanie Regulaminu i Polityki prywatności. Następnie na wskazany w formularzu adres e-mail powinna przyjść wiadomość zawierająca link aktywacyjny. Kliknięcie w przesłany link jest niezbędne do aktywacji Konta. Zabronione jest udostępnianie danych Klienta osobom trzecim oraz zakładanie kilku Kont na jednego użytkownika. Klient może w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów usunąć swoje konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy drogą pisemną lub za pośrednictwem e-mail.
  5. Jeżeli Klient zdecyduje się zapisać do Newslettera, Sprzedawca świadczy również na rzecz Klienta usługę drogą elektroniczną polegającą na przesyłaniu Klientowi wiadomości e-mail zawierających informacje o nowościach, promocjach, produktach lub usługach Sprzedawcy. Zapis do Newslettera odbywa się poprzez wypełnienie i przesłanie formularza zapisu do Newslettera lub poprzez zaznaczenie stosownego okienka w procesie składania Zamówienia. Klient może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania Newslettera, klikając w odnośnik służący do rezygnacji widoczny w każdej wiadomości przesyłanej w ramach Newslettera lub przesyłając stosowne żądanie do Sprzedawcy.
  6. Sprzedawca świadczy również na rzecz Klientów nieodpłatną usługę elektroniczną w postaci Formularza kontaktowego. Usługa Formularz kontaktowy polega na wysłaniu za pomocą formularza umieszczonego na stronie internetowej Sklepu internetowego wiadomości do Sprzedawcy. Rezygnacja z usługi Formularza kontaktowego możliwa jest w każdej chwili i polega na zaprzestaniu wysyłania zapytań do Sprzedawcy. 
  7. Informacje podane przez Klienta w toku składania Zamówienia powinny być zgodne z prawdą, aktualne oraz dokładne. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość odmowy realizacji Zamówienia, w przypadku gdy podane dane uniemożliwiają realizację Zamówienia,
    w szczególności uniemożliwiają prawidłowe wykonanie Umowy sprzedaży lub Umowy
    o świadczenie usług. Przed odmową realizacji Sprzedawca podejmie próbę kontaktu z Klientem w celu ustalenia danych w zakresie umożliwiającym zrealizowanie Zamówienia.
  8. Sprzedawca dokłada wszelkich starań, by świadczone usługi w ramach Sklepu internetowego były na najwyższym poziomie. Sprzedawca jednakże nie wyklucza możliwości czasowego zawieszenia dostępności Sklepu internetowego, w szczególności w przypadku konieczności przeprowadzenia konserwacji, przeglądu, modernizacji czy rozbudowy Sklepu internetowego.
  9. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w dostawie usług elektronicznych, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu internetowego spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
  10. Wszelkie reklamacje związane z funkcjonowaniem Sklepu internetowego Klient może zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: kontakt@notabene.edu.pl. W reklamacji Klient powinien podać imię i nazwisko, adres do korespondencji, a także rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu internetowego. Sprzedawca będzie rozpatrywać wszelkie reklamacje w terminie do 14 dni od dnia otrzymania reklamacji i poinformuje Klienta o jej rozstrzygnięciu na adres e-mail składającego reklamację.

§4

Przedmiot sprzedaży

  1. Sprzedawca w ramach Sklepu internetowego oferuje następujące Produkty:
  1. materiały dydaktyczne w formie cyfrowej;
  2. pomoce naukowe w formie cyfrowej;
  3. zestawy ćwiczeń w formie cyfrowej;
  4. e-booki;
  5. nagrania lekcji językowych;
  6. kursy online;
  7. indywidualne konsultacje online;
  8. materiały dydaktyczne w formie papierowej.
  1. Specyfika Produktów wraz z ich cechami charakterystycznymi jest każdorazowo przedstawiana w opisie konkretnego Produktu w Sklepie Internetowym. 
  2. Do otwarcia zakupionej przez Klienta Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej będzie konieczne oprogramowanie umożliwiające otwieranie plików typu Word (z rozszerzeniem .docx) lub typu PDF (z rozszerzeniem .pdf) lub innego, w zależności od formatu wskazywanego każdorazowo
    w opisie konkretnego produktu w Sklepie internetowym.
  3. W ramach sklepu internetowego możliwe jest również dokonywanie zapisów na indywidualne konsultacje językowe online oraz kursy online. Ww. Usługi cyfrowe są świadczone we wskazanym w opisie konkretnych Produktów terminie i realizowane są poprzez nawiązanie połączenia internetowego na platformie ________. 
  4. Sprzedawca umożliwia również korzystanie z niektórych Produktów w sposób nieodpłatny. Produkty nieodpłatne mogą być dostępne czasowo, a informacja o ich dostępności wynika
    z opisu Produktu. 

§5

Przyjmowanie zamówień

  1. Klient może dokonać zakupu Produktu znajdującego się w asortymencie Sklepu internetowego poprzez złożenie Zamówienia. Klient składa Zamówienie poprzez stronę internetową Sklepu internetowego po podaniu niezbędnych danych osobowych oraz adresowych umożliwiających realizację Zmówienia.
  2. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. 
  3. Klient dokonuje wyboru Produktu znajdującego się w asortymencie Sklepu internetowego
    w chwili składania Zamówienia, zgodnie z jego opisem i ceną, a także określając jego ilość. Klient kompletuje Zamówienie, korzystając z koszyka i podejmując kolejne czynności techniczne zmierzające do złożenia Zamówienia w oparciu o wyświetlane mu komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.
  4. Po dokonaniu wyboru Produktu celem dokonania zakupu, Klient powinien podejmować kolejne kroki zgodnie z komunikatami wyświetlanymi w Sklepie. Klient powinien w pierwszej kolejności kliknąć w odnośnik „ADD TO CART”, pokazany wraz z ceną produktu, w wyniku czego wybrany Produkt zostanie dodany do koszyka zakupowego. Następnie może dokonać dalszych zakupów lub kliknąć w odnośnik „VIEW CART” i sfinalizować zakup na kolejnej stronie.
  5. Celem złożenia Zamówienia konieczne jest podanie przez Klienta w formularzach następujących danych:
  1. imienia i nazwiska/nazwy firmy;
  2. adresu wysyłki – jeżeli dotyczy;
  3. numeru NIP – jeżeli dotyczy;
  4. adresu e-mail oraz numeru kontaktowego.
  5. Celem finalizacji Zamówienia konieczna jest także:
  1. akceptacja Regulaminu i Polityki prywatności poprzez zaznaczenia okienka oznaczonego jako „Akceptuję regulamin zakupów i Politykę prywatnośći”;
  2. w przypadku zawierania Umowy sprzedaży Treści cyfrowych lub Umowy o świadczenie usług wyrażenie zgody, poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa (okienka) na dostarczenie Klientowi Treści cyfrowych objętych Zamówieniem przed upływem terminu do odstąpienia od umowy lub rozpoczęcia świadczenia Usług cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, a tym samym potwierdzenie, że Klient jest świadomy, że w ten sposób traci prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży lub Umowy o świadczeniu usług.
  3. W procesie składania Zamówienia Klient zobowiązany jest także dokonać wyboru co do formy płatności za zamówione Produkty. Dostępne metody płatności to:
  1. szybki przelew elektroniczny za pośrednictwem Operatora płatności Przelewy24 – spółka Dialcom24 Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu (adres siedziby: ul. Kanclerska 15; 60-327 Poznań) wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000306513, NIP: 781-173-38-52;
  2. szybki przelew elektroniczny za pośrednictwem Operatora płatności Firma PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A z siedzibą pod adresem L-1150 w Luksemburgu.
  1. W trakcie składania Zamówienia – do momentu kliknięcia w odnośnik „PLACE ORDER” – Klient ma możliwość modyfikacji podanych przez siebie danych osobowych oraz danych w zakresie wybranych przez siebie Produktów, jak również metody i formy płatności. 
  2. Klient, dokonując kliknięcia w odnośnik „PLACE ORDER”, ma świadomość, iż zawarcie Umowy związane jest z obowiązkiem uiszczenia należnej Sprzedawcy zapłaty. Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli Klienta zawarcia ze Sprzedawcą Umowy sprzedaży lub Umowy o świadczenie usług, zgodnie z treścią niniejszego Regulaminu.
  3. Po kliknięciu w odnośnik „PLACE ORDER” Klient zostaje przekierowany do bramki płatności obsługiwanej przez dostawców wskazanych w § 4 pkt 6., gdzie dokonuje płatności za wybrany Produkt. 
  4. Fakt dokonania zakupu potwierdzony jest e-mailem wysłanym na adres mailowy podany przez Klienta w formularzu Zamówienia, zawierający ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia, takich jak: dane Sprzedawcy, dane Klienta, informacja o zakupionych Produktach, informacja o sposobie i metodach dostawy oraz płatności, informacja dotycząca procedury reklamacyjnej funkcjonującej u Sprzedawcy, informacja o ustawowym prawie odstąpienia oraz ewentualnie o zrzeczeniu się przez Klienta prawa do odstąpienia od Umowy. Faktura elektroniczna przesyłana jest w ciągu 24 godzin od momentu złożenia zamówienia. 
  5. W przypadku podania niekompletnych danych adresowych w formularzu realizacja Zamówienia nie będzie możliwa.
  6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do niezrealizowania Zamówienia, a tym samym jego anulowania w przypadku:
  1. nieprawidłowego lub niekompletnego wypełnienia formularza Zamówienia;
  2. nieotrzymania wpłaty w terminie 3 dni od daty złożenia Zamówienia. 

§6

Realizacja Zamówień

  1. Niezwłocznie po zaksięgowaniu płatności na rachunku bankowym Sprzedawcy lub po otrzymaniu informacji o pozytywnym przeprocesowaniu transakcji od podmiotów wskazanych w § 4 ust. 6 Regulaminu, wysyłana jest automatyczna wiadomość e-mail, w której znajduje się link pozwalający na ściągnięcie/załadowanie zakupionego Produktu. 
  2. Treść cyfrową oraz Usługę cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy została udostępniona Klientowi.
  3. W przypadku zakupu Produktu utrwalonego na fizycznym nośniku wysyłka odbywa się
    w sposób tradycyjny. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy Produktu:
  1. przesyłka pocztowa;
  2. przesyłka kurierska.

Koszty dostawy obciążają Klienta. Ich wysokość wyświetlana jest każdorazowo podczas składania Zamówienia i jest automatycznie doliczana do ceny zamawianego Produktu.

  1. Umowę Sprzedaży traktuje się jako zawartą z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości,
    o której mowa w § 6 ust. 1 lub z chwilą fizycznego dostarczenia Produktu utrwalonego na fizycznym nośniku. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta w języku polskim o treści zgodnej
    z Regulaminem. 
  2. W przypadku gdy Klient poda nieprawidłowy e-mail lub wpisze go błędnie, ponosi odpowiedzialność za brak dostarczenia Produktu. W przypadku braku otrzymania wiadomości e-mail, w której znajduje się link pozwalający na ściągnięcie/załadowanie zakupionego Produktu w ciągu 24 godzin od zrealizowania płatności, zalecane jest skontaktowanie się ze Sprzedawcą celem wyjaśnienia sytuacji i doprowadzenia do dostarczenia Produktu. 
  3. W przypadku zamawiania Usług cyfrowych, tj. w szczególności kursów online lub konsultacji indywidualnych online, Klientowi zostanie utworzone konto w ramach platformy kursowej,
    a dane dostępowe zostaną przesłane w ramach wiadomości e-mail, o której mowa w ust. 1 powyżej.
  4. W przypadku zamawiania Usług cyfrowych, tj. w szczególności kursów online lub konsultacji indywidualnych online, dostęp do treści wchodzących w skład kursu może być ograniczony czasowo, zgodnie z informacjami zawartymi w opisie kursu na stronie Sklepu internetowego. W takiej sytuacji, po upływie wskazanego okresu czasu, Klient utraci dostęp do kursu.
  5. W przypadku zamawiania Usług cyfrowych, tj. w szczególności kursów online lub konsultacji indywidualnych online, Klient zobowiązany jest korzystać z platformy kursowej w sposób zgodny z prawem, Regulaminem i dobrymi obyczajami, a w szczególności:
  1. korzystać z platformy w sposób niezakłócający korzystanie z platformy przez pozostałych jej użytkowników, nienaruszający jakichkolwiek praw, dóbr lub interesów osób trzecich, niewpływający negatywnie na funkcjonowanie platformy, szczególnie poprzez wykorzystanie złośliwego oprogramowania;
  2. nie udostępniać danych dostępowych do swojego konta w platformie jakimkolwiek osobom trzecim;
  3. nie rozpowszechniać kursu ani jego poszczególnych fragmentów bez uprzedniej zgody Sprzedawcy.
  4. W razie korzystania z platformy kursowej w sposób sprzeczny z § 6 ust. 8, Sprzedawca zachowuje prawo do zablokowania Klientowi dostępu do kursu.

§7

Cena

  1. Ceny za Produkty podane w Sklepie internetowym są podane w polskich złotych i są cenami brutto, tj. uwzględniają wszelkie wymagane przepisami prawa podatki.
  2. Cena za Towar, który występuje w postaci fizycznej, zostaje każdorazowo powiększona o koszty przesyłki Towaru. Wysokość kosztów danej dostawy jest zawsze podana podczas składania Zamówienia. 
  3. Sprzedawca nie stosuje mechanizmów indywidualnego dostosowania cen w Sklepie internetowym na podstawie metod zautomatyzowanego podejmowania decyzji. 
  4. Sprzedawcy przysługuje uprawnienie do zmiany cen Produktów prezentowanych w Sklepie internetowym bez wpływu na Zamówienia, które zostały złożone przed wejściem w życie zmian. 
  5. Sprzedawca każdorazowo informuje o najniższej cenie danego Produktu, która obowiązywała w okresie 30 dni przed zmianą ceny Produktu. Jeżeli Produkt jest oferowany w Sklepie internetowym krócej niż 30 dni, Sprzedawca uwidacznia informację o najniższej oferowanej cenie Produktu w okresie od daty jego wprowadzenia do sprzedaży. 

§8

Odstąpienie od umowy

  1. Klient będący Konsumentem oraz Przedsiębiorcą na prawach konsumenta może odstąpić od Umowy Sprzedaży Towaru bez podania przyczyny, składając odpowiednie oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu. Powyższy termin liczy się od dnia wydania rzeczy. 
  2. Za wydanie rzeczy rozumie się dzień odebrania przez Klienta przesyłki. 
  3. Oświadczenie o odstąpieniu należy wysłać na adres: ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 8/92, 42-217 Częstochowa, za pomocą przesyłki poleconej bądź w formie podpisanego skanu na adres e-mail Sprzedawcy: kontakt@notabene.edu.pl
  4. W razie pisemnego odstąpienia od umowy Klient jest zobowiązany do zwrotu Towaru wraz
    z dowodem zakupu na własny koszt w terminie 14 dni na adres Sprzedawcy ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 8/92, 42-217 Częstochowa. Zwracany Towar nie może nosić śladów użytkowania. W razie niekompletności Towaru, jego uszkodzenia czy też oddania go w stanie innym niż pierwotny, zwroty nie będą przyjmowane. Kontakt w sprawie reklamacji, gwarancji i zwrotów: kontakt@notabene.edu.pl.
  5. Sprzedawca w terminie 14 dni od otrzymania zwrotu towaru wraz z dowodem zakupu dokona zwrotu środków. Środki zostaną zwrócone na numer rachunku Klienta wskazany
    w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy.
  6. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje:
  1. przedsiębiorcom; 
  2. w sytuacji świadczenia Usług Cyfrowych, w szczególności kursów online i konsultacji indywidualnych online, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta przed upływem terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości oraz zaakceptował poprzez udzielenie wyraźnej zgody i zaznaczenie przy składaniu Zamówienia odpowiedniego okienka (checkboxa), a Sprzedawca przekazał Klientowi potwierdzenie utrwalone na papierze lub, za zgodą Klienta, na innym trwałym nośniku;
  3. w sytuacji, w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; 
  4. w sytuacji, w której zawarto Umowę sprzedaży Treści cyfrowych, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną
    i uprzednią zgodą Klienta przed upływem terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości oraz zaakceptował poprzez udzielenie wyraźnej zgody i zaznaczenie przy składaniu Zamówienia odpowiedniego okienka (checkboxa), a Sprzedawca przekazał Klientowi potwierdzenie utrwalone na papierze lub, za zgodą Klienta, na innym trwałym nośniku.
  5. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży lub Umowy o świadczeniu usług, które dotyczą Treści cyfrowych lub Usług cyfrowych, Sprzedawca może uniemożliwić Klientowi korzystanie, w szczególności poprzez uniemożliwienie Klientowi dostępu do Produktów, a Klient jest zobowiązany zaprzestać korzystania z Produktów oraz ich udostępnienia jakimkolwiek podmiotom. 

§9

Zgodność Treści cyfrowych i Usług cyfrowych z Umową  sprzedaży i Umową o świadczenie usług

  1. Sprzedawca odpowiada za to, aby Treści cyfrowe i Usługi cyfrowe były zgodne z Umową  sprzedaży i Umową o świadczenie usług oraz aby Klient mógł z nich korzystać w sposób prawidłowy. Sprzedawca w Regulaminie informuje w sposób jasny i zrozumiały o wszelkich istotnych wymaganiach. 
  2. Treść cyfrowa lub Usługa cyfrowa są zgodne z Umową  sprzedaży i Umową o świadczenie usług, jeżeli zgodne z Umową  sprzedaży i Umową o świadczenie usług pozostają w szczególności ich:
  1. opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji;
  2. przydatność do szczególnego celu, do którego są potrzebne Klientowi, o którym Klient powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia Umowy sprzedaży i Umowy
    o świadczenie usług, i który Sprzedawca zaakceptował.
  1. Jeżeli Treść cyfrowa lub Usługa cyfrowa są niezgodne z Umową sprzedaży i Umową
    o świadczenie usług, Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta może żądać doprowadzenia do ich zgodności z Umową sprzedaży i Umową o świadczenie usług.
  2. Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową sprzedaży i Umową
    o świadczenie usług Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej dostarczanych jednorazowo lub
    w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z Umową sprzedaży
    i Umową o świadczenie usług, który ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej, istniał w chwili ich dostarczenia.
  3. Jeżeli Treść cyfrowa lub Usługa cyfrowa są niezgodne z Umową sprzedaży i Umową
    o świadczenie usług, Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta może żądać doprowadzenia do ich zgodności z Umową sprzedaży lub Umową o świadczenie usług.
  4. Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej do zgodności
    z Umową sprzedaży lub Umową o świadczenie usług, jeżeli doprowadzenie do zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z Umową sprzedaży lub Umową o świadczenie usług jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
  5. Sprzedawca doprowadza Treść cyfrową lub Usługę cyfrową do zgodności z Umową sprzedaży lub Umową o świadczenie usług w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Klienta o braku zgodności z Umową sprzedaży lub Umową
    o świadczenie usług i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej do zgodności z Umową sprzedaży lub Umową o świadczenie usług ponosi Sprzedawca.
  6. Jeżeli Treść cyfrowa lub Usługa cyfrowa są niezgodne z Umową sprzedaży lub Umową
    o świadczenie usług, Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy: 
  1. doprowadzenie do zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z Umową sprzedaży lub Umową o świadczenie usług jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;
  2. Sprzedawca nie doprowadził Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej do zgodności z Umową sprzedaży lub Umową o świadczenie usług;
  3. brak zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z Umową sprzedaży lub Umową
    o świadczenie usług występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Treść cyfrową lub Usługę cyfrową do zgodności z Umową sprzedaży lub Umową
    o świadczenie usług;
  4. brak zgodności Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej z Umową sprzedaży lub Umową
    o świadczenie usług jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umową sprzedaży lub Umową o świadczenie usług bez uprzedniego skorzystania
    z żądania doprowadzenia do zgodności;
  5. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Treści cyfrowej lub Usługi cyfrowej do zgodności z Umową sprzedaży lub Umową
    o świadczenie usług w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
  1. W przypadku gdy Treść cyfrowa lub Usługa cyfrowa są niezgodne z Umową sprzedaży lub Umową o świadczenie usług, Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta może złożyć reklamację na adres: ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 8/92, 42-217 Częstochowa oraz adres e-mail: kontakt@notabene.edu.pl.
  2. W zgłoszeniu reklamacyjnym należy zawrzeć m.in. zwięzły opis niezgodności, okoliczności
     (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację oraz żądanie Klienta
    w związku z niezgodnością Produktu.
  3. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż
    w terminie 14 dni od otrzymania prawidłowego zgłoszenia reklamacyjnego, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
  4. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy Sprzedawca zobowiązuje się dokonać zwrotu płatności w terminie 14 dni od dnia otrzymania odstąpienia od umowy, 
    z zastrzeżeniem że zwrot płatności nie nastąpi do chwili otrzymania Towaru sprzedanego przez Klienta. 

§10

Prawa autorskie

  1. Produkty oferowane przez Sprzedawcę stanowią utwory w rozumieniu Prawa autorskiego,
    a tym samym są objęte ochroną przewidzianą tym prawem.
  2. Prawa autorskie do Produktu przysługują wyłącznie Sprzedawcy.
  3. Z datą przesłania przez Sprzedawcę Produktu na adres poczty elektronicznej Klienta podany
    w Zamówieniu albo dostarczenia produktu do Klienta zostaje udzielona Klientowi, który zamówił Produkt, licencja niewyłączna i nieprzenoszalna, bez prawa do udzielania sublicencji na korzystanie z zamówionego Produktu, w zakresie określonym w Regulaminie.
  4. Licencja na korzystanie z zakupionego Produktu umożliwia korzystanie z Produktu tylko przez Klienta, któremu licencja została udzielona, dla własnego użytku wewnętrznego, na następujących polach eksploatacji:
  1. w zakresie zapisu utworu – zapis techniką cyfrową;
  2. wydruk na własne potrzeby;
  3. modyfikację na własne potrzeby w zakresie wskazanym w odpowiednich instrukcjach/komentarzach/poleceniach.
  4. Klient nie jest uprawniony do: 
  1. kopiowania, rozpowszechniania ani udostępniania zakupionego Produktu, jego fragmentów lub kopii;
  2. wykorzystywania Produktu lub kopii Produktu w celach komercyjnych;
  3. dokonywania zmian czy wszelkiego rodzaju modyfikacji Produktu; 
  4. usuwania błędów Produktu.
  5. Zawartość Produktu jest objęta prawami autorskimi Sprzedającego i zabrania się:
  1. rozpowszechniania jego treści, udostępniania innym osobom i podmiotom bez zgody Sprzedającego;
  2. umieszczania na forach internetowych i portalach społecznościowych.
  1. Klient, który zakupił Produkt nie ma prawa udzielania dalszych licencji na korzystanie z niego.
  2. Klient winien zadbać, by żadna inna osoba nieuprawniona nie korzystała z Produktu  przez niego zakupionego.
  3. Sprzedawca informuje niniejszym Klienta, że jakiekolwiek rozpowszechnianie Produktu udostępnionego przez Sprzedawcę stanowi naruszenie przepisów prawa i może skutkować odpowiedzialnością cywilną. Sprzedawca może domagać się odpowiedniego odszkodowania oraz zadośćuczynienia z tytułu poniesionych strat materialnych i niematerialnych. 

§11

Dane osobowe

  1. Administratorem danych osobowych Klientów Sklepu internetowego jest Sylwia Maj- Moskalik, Notabene School of Polish Sylwia Maj-Moskalik, ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 8/92, 42-217 Częstochowa.
  2. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych Klient Sklepu internetowego może skontaktować się pisząc na adres: kontakt@notabene.edu.pl 
  3. Podanie danych osobowych przez Klientów Sklepu internetowego jest dobrowolne, aczkolwiek w niektórych przypadkach konieczne do realizacji zakupu. W przypadku zamiaru nabycia Produktów dane osobowe Klientów przetwarzane będą w celu prawidłowej realizacji Umowy sprzedaży oraz Umowy o świadczenie usług, jak też wysyłki Towarów i Treści cyfrowych. Niepodanie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy sprzedaży oraz Umowy o świadczenie usług skutkuje odmową zawarcia umów. 
  4. Podstawą prawną jest konieczność realizacji celu umowy. 
  5. Dane osobowe będą przechowywane wyłącznie przez okres niezbędny do wypełnienia celów, dla których zostały pobrane. 
  6. Szczegółowy tryb, cele, zasady przetwarzania danych wskazano w Polityce prywatności Sklepu internetowego. 
  7. W ramach działalności Sklepu internetowego wykorzystywane są pliki cookies. Do korzystania z wszystkich funkcjonalności Sklepu internetowego konieczne jest zaakceptowanie plików cookies przez Klienta.
  8. Sprzedawca wykorzystuje pliki cookies w celach:

a) technicznych – umożliwiających prawidłowe działanie strony internetowej, administrowanie Sklepem internetowym oraz zapewnienie odpowiedniego bezpieczeństwa danych osobowych;

b) marketingowych – wykorzystywanych w celu dostosowania pojawiających się reklam do preferencji konkretnego Klienta.

9. Pliki cookies są przechowywane przez następujące okresy:

a) sesyjne pliki cookies – do czasu opuszczenia przez Klienta strony internetowej Sklepu internetowego;

b) stałe – do momentu ręcznego usunięcia przez Klienta.

10. Zgodnie z wymogami RODO za potwierdzenie zgody na wykorzystanie plików cookies uznaje się skonfigurowanie przeglądarki pozwalające na instalację plików cookies na komputerze.
W przypadku braku zmian w ustawieniach i dalszego korzystania z tej strony internetowej przyjmuje się, że Klient wyraża zgodę na wykorzystywanie plików cookies wymaganych dla zapewnienia prawidłowego funkcjonowania strony internetowej.

11. Klientowi przysługuje prawo do odmowy zapisywania i odczytywania plików cookies
na urządzeniu (komputerze, telefonie). Aby to zrobić, konieczne jest zaznaczenie odpowiedniego ustawienia w opcjach przeglądarki internetowej lub brak wyrażenia zgody, w przypadku gdy wyskoczy stosowny komunikat. 

§12 

Pozasądowe sposoby rozpatrywania sporów i dochodzenia roszczeń

  1. Sprzedawca informuje, że Konsumentom przysługuje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów i dochodzenia roszczeń. 
  2. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego
    z zawartej Umowy sprzedaży lub Umowy o świadczenie usług. 
  3. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
  4. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
  5. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta
    z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi: https://www.uokik.gov.pl i https://www.rf.gov.pl.

§13 

Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn,
    tj.: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem za pośrednictwem wiadomości e-mail.
  3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych. 
  4. Warunkiem wymaganym do zawarcia Umowy sprzedaży lub Umowy o świadczenie usług jest akceptacja regulaminów Operatora płatności. Niniejsze regulaminy udostępniane są Klientowi przed zawarciem umowy, a na jego żądanie także w sposób umożliwiający ich pozyskiwanie, utrwalanie oraz odtwarzanie przy pomocy systemu teleinformatycznego.
  5. Do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta stosuje się odpowiednio postanowienia niniejszego Regulaminu stosowane dla Konsumentów. Przedsiębiorca na prawach konsumenta zobowiązany jest oświadczyć w specjalnym formularzu, że Produkty są bezpośrednio związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, ale nie posiadają dla niego charakteru zawodowego, a zatem że spełnia warunki uznania go za Przedsiębiorcę na prawach konsumenta.  
  6. W przypadku zawarcia Umowy sprzedaży lub Umowy o świadczeniu usług, której drugą Stroną jest przedsiębiorca, wyłącza się odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi, na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego. 
  7. W przypadku zawarcia Umowy sprzedaży lub Umowy o świadczeniu usług, której drugą Stroną jest przedsiębiorca, ogranicza się odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania  Umowy sprzedaży lub Umowy o świadczeniu usług  do wysokości zapłaconej ceny, wyłącznie w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu utraconych korzyści jest wyłączona w sposób całkowity.
  8. W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.

Załącznik nr 1 – Formularz odstąpienia od umowy 

………………………………………

………………………………………

………………………………………

Imię i nazwisko konsumenta

Adres konsumenta

Sylwia Maj-Moskalik,
Notabene School of Polish Sylwia Maj-Moskalik

ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 8/92, 42-217 Częstochowa    

Oświadczenie

o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość 

lub poza lokalem przedsiębiorstwa

Oświadczam, że zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.) odstępuję od umowy  zawartej dnia__________ dotyczącej zakupu towaru ____________________________.

W związku z powyższym uprzejmie proszę o dokonanie zwrotu następującej kwoty pieniężnej ____ na poniższy rachunek bankowy _________________________________.

Jednocześnie informuję, że zwrot towaru zostanie dokonany za pomocą przesyłki na następujący adres Sprzedawcy _______________________________. 

……………………………………

   Podpis konsumenta